fbpx

”Intressant vetande” vann Publishingpris 2018

Informationskampanjen ”Intressant vetande” tilldelades årets Publishingpris för Bästa informationsfilm –  beslutsfattare och yrke. Bakom kampanjen står OFRs kommunala förbundsområden, Kommunal, AkademikerAlliansen och AFA Försäkring. Syftet med kampanjen har varit att öka kännedom om de kollektivavtalade försäkringarna.

Juryns motivering lyder: För ett intelligent och roligt paketerat budskap med lysande design och högt production value.

– Vi vill locka till både skratt och kunskap genom att lyfta den förvånansvärt stora skillnaden mellan olika slags vetande – som att 83 procent vet att man inte ska gå på A-brunnar, 71 procent vet att Gustav Vasa hade pottfrisyr, men bara 15 procent av Sveriges befolkning har koll på kollektivavtalade försäkringar – och samtidigt påminna målgruppen om deras kollektivavtalade försäkringar. För de kan hjälpa dig om du blir sjuk. Eller om du blir skadad på jobbet, säger Camilla Kinnarinen, projektledare AFA Försäkring, i ett pressmeddelande.

Pressmeddelande

Publishingpriset är en årlig jurybedömd tävling för filmer, webbplatser, tidningar, tidskrifter, böcker och andra trycksaker. Priset är fristående från branschens organisationer och finansieras fullt ut av deltagaravgifter.

Våra medlemsförbund

OFR består av tretton förbund som tillsammans representerar drygt 573 000 medlemmar inom offentlig sektor.